Center for Strategi og HR

Beskrivelse af organisationen

Primære fagudvalg: Økonomiudvalget

Vi er et stabscenter med særlig vægt på organisationens strategiske helhedstænkning og tværgående samarbejde. Vi betjener byråd og fagudvalg; direktion og koncernledelse og resten af organisationen. Vi har ansvar for strategi- og organisationsudvikling, jura, udbud, kontrakter, HR, arbejdsmiljø, kompetenceudvikling, intern service samt kommunikation og branding.

Centret støtter direktion og de øvrige fagcentre på forskellig måde, så de kan fastholde fokus på kerneopgaverne. 

Portræt af Line Okholm
Centerchef: Line Okholm
Email: lokho@gribskov.dk

 

organisationsdiagram

Udvikling og Kommunikation

Udvikling og Kommunikation

Fagområdets ledelse og opgaver

Teamleder Anders Petersen

Opgaver

  • Organisations- og ledelsesudvikling
  • Intern og ekstern kommunikation
  • Branding af Gribskov Kommune
  • Koncernstrategi, centerstrategier og effektregnskaber
  • Større og tværgående projekter om f.eks. effektivisering og innovation
  • Personalepolitik
  • Rekruttering, ansættelse og introduktion og fastholdelse af nye ledere og medarbejdere m.v.
  • Administration af elever
  • Strategisk kompetenceudvikling
  • MED samarbejdet; sekretariat for MED-udvalg, MED-uddannelsen m.v.
  • Arbejdsmiljø; forebyggelse på og indsatser på arbejdsmiljøområdet m.v.
  • Kommunernes Kontakt Råd (KKR) i forhold til uddannelse i Hovedstadsområdet
Ledelsessekretariat

Fagområdets ledelse og opgaver

Teamleder: Maria Newton

Opgaver

  • Betjening af borgmester, Byråd og Økonomiudvalg
  • Betjening af direktion og koncernledelse
  • Juridisk rådgivning til hele organisationen
  • Planlægning og afholdelse af valg
  • Indkøb. Vi rådgiver organisationen ift. indkøb uanset om det er kuglepenne eller administration af plejeboliger, og vi kører kommunens udbud af varer og tjenesteydelser.
  • Hegnssynssekretariat
Koncern- og HR-partnere

Koncern- og HR-partnere

Fagområdets ledelse og opgaver

Fagchef: Thomas Mateusiak

Opgaver

  • Personalejura, personalesager og HR-rådgivning, herunder i forhold til overenskomster
  • Administration af løn til kommunens 2.300 ansatte
  • Personalepolitiske nøgletal
  • Administration af aftaler vedr. tillidsvalgte (tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter)
Service og Drift

Service og Drift

Fagområdets ledelse og opgaver

Teamleder: Anders Petersen

Opgaver

  • Vi driver kantinen
  • Vi leverer mødeforplejning til både interne møder og de politiske udvalg.
  • Vi driver bilparken på de administrative huse.
  • Vi tilpasser kontorer og mødelokaler og sikrer at de er tilgængelige og parate.
  • Vi står for kommunens serviceaftaler på kaffemaskiner og planter, rengøringskontrakter og dialog med leverandører.
  • Vi administrer adgangen til kommunens bygninger
  • Vi sørger for logistikken mellem kommunes ejendomme
  • Vi omdeler post, køber møbler, kontorinventar, kontorartikler og så videre.
  • Vi står for de større trykkeri- og kopieringsopgaver.
  • Vi vedligeholder og fører tilsyn med de offentlige legepladser
  • Vi koordinerer aflæsning af forbrug (el, vand & varme)
  • Vi servicerer og sikrer det praktiske ift. byrådsmøder, større receptioner o.lign.
  • Vi visiterer interne opgaver, der indsendes til kommunens ServiceDesk.