Hvor kan jeg få hjælp og vejledning?

Hvis du er forælder og bekymret for dit barn, er første skridt at kontakte dit barns sundhedsplejerske, dagtilbud eller skole. Hvis du har udfordringer, som du ikke kan få hjælp til hos sundhedsplejersken, i daginstitutionen eller på skolen, kan du kontakte kommunen.

Åben, anonym rådgivning

Hvis det er første gang, du vil i kontakt med kommunen vedrørende dit barns udfordringer, eller hvis du er i tvivl om, hvem du skal kontakte, kan du ringe til åben, anonym rådgivning. Her kan du få råd og vejledning fra forskellige fagpersoner. Du kan læse mere om åben, anonym rådgivning og åbningstider her.

Er du barn eller ung og skal du til møde med kommunen?

Hvis du er barn eller ung og skal til møde med kommunen kan du her se nogle videoer om, hvordan det foregår: Til møde med kommunen: Hvorfor og hvordan foregår det?

Har dit barn fået konstateret en funktionsnedsættelse?

Når Gribskov Kommune har fået kendskab til, at et barn har fået konstateret en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, skal kommunen give et tilbud om rådgivning og vejledning om, hvilke rettigheder familien har og hvilke hjælpe- og tilbudsmuligheder, der er igennem Gribskov Kommune. Du kan læse mere om familievejlederordningen her: Familievejlederordningen

Barnets Lov

Ny lovgivning om særligt støtte til børn og unge pr. 1/1 2024.

Læs mere om Barnets lov